Yükleniyor
image

Eğitim Bilimleri Bölümü
akbabas[at]baskent.edu.tr
0312 246 66 66 6624

  • Doktora, (1999), Cıncınnatı Universitesi, Eğitim Bilimleri

  • Doktora, (1997), Ankara Ünıversıtesı, Eğitim Bilimleri

  • Yüksek Lisans, (1993), Odtü, Eğitim Bilimleri

  • Lisans, (1991), Odtü, Eğitim Bilimleri

  • H-İndeks 4
    • Eğitim Yönetimi
    Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
    1  Relationship between students sense of school belonging with principals perceptions of school discipline, and teachers perceptions of school safety in TIMSS 2019, CURRENT PSYCHOLOGY, 0(0), 2023

    Dr. Öğr. Üyesi Hatice Turan Bora, Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Merve Yıldırım Seheryeli
    2  How did school administrators manage the crises during the COVID-19 outbreak?, Journal of Global Education and Research, 7(3), 2023

    Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Mustafa Bulut
    3   Dönemin Ruhunun Türk Milli Eğitim Şûralarına (1939-2014) Etkileri: Hermenötik Bir Analiz, Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 2022

    Öğr.Gör. Serkan Şen, Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun
    4   Dönemin Ruhunun Türk Milli Eğitim Şûralarına (1939-2014) Etkileri: Hermenötik Bir Analiz, Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 2022

    Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun
    5   Eğitim fakültesinde görevli akademisyenlerin Covid-19 pandemi sürecine ilişkin görüşleri: Türkiye örneği, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 12(1), 2022

    Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Seyithan Demirdağ
    6   How To Improve The Quality Of Online Education From Online Education Directors? Perspectives, Turkish Online Journal of Distance Education, 23(2), 2022

    Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Tristan E. Johnson
    7   The Benefits of Sectoral Accreditation and Reflections for Educational Organizations, International Journal of Multidisciplinary Perspectives in Higher Education, 7(1), 2022

    Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Mustafa Bulut
    8  Validity and Reliability Evidence of Professional Obsolescence Scale According to Different Test Theories, International Journal of Assessment Tools in Education, 8(2), 2021

    Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Şener Büyüköztürk, Merve Yildirim Seheryeli
    9   School Principals? Learning From COVID 19 Pandemic, i.e.: inquiry in education, 13(2), 2021

    Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Mustafa Bulut
    10  The Roles and Responsibilities of School Administrators During the Emergency Remote Teaching Process in Covid-19 Pandemic, Research in Educational Administration & Leadership, 6(4), 2021

    Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Mustafa Bulut
    11   The effects of terrorism on education from the educators? perspective: A qualitative study, Başkent University Journal of Education, 7(2), 2020

    Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Olcay Ekinci
    12   Adaptation Of Change Tendencies Scale For Teachers, Kastamonu Eğitim Dergisi , 25(3), 2017

    Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Şener Büyüköztürk, Öner Uslu
    13   Türkiye'deki Eğitim Yöneticilerinin Profili, Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(2), 2016

    Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Nermin Çelenk
    14   Misuse of ICTs among Turkish children and youth: A study on newspaper reports, Journal of Human Sciences, 1(12), 2015

    Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, İbrahim Tanrıkulu, Özgür Erdurbaker, Oya Yeringüneri
    15   Turkish Teachers' Beliefs and Attitudes about Teaching and Their Pedagogical Practices: An Analysis Based-on the Outcomes of the Teaching and Learning International Survey, Başkent University Journal of Education, 1(2), 2014

    Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Şener Büyüköztürk, Deniz Deryakulu
    16  Okullarda Liderlik Kapasitesi Ölçeğinin (OLKÖ) Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 20(1), 2014

    Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Ali Çağatay Kılınç, Şener Büyüköztürk
    17   Çoklu Veri Kaynağına Dayalı Değerlendirmenin Okul İklimine Etkisi, İlköğretim Online, 10(2), 2011

    Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Salih Paşa Memişoğlu
    18   İlköğretim Müfettişlerinin Denetimin Yeniden Yapılandırılmasına İlişkin Görüşleri, İlköğretim Online, 9(2), 2010

    Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Salih Paşa Memişoğlu
    19   İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Tükenmişlik Düzeyi, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(2), 2010

    Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Emine Babaoğlan, Mehtap Çakan
    20   Okulöncesi Öğretmenlerinin Çocukların İstenmeyen Davranışları Karşısında Uyguladıkları Stratejiler, İlköğretim Online, 9(2), 2010

    Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Hatice Uysal, Ege Akgün
    21   Ilkögretim okulu müdürlerinin dönüsümcü liderlige verdikleri önem ve uygulama düzeyleri, İlköğretim Online, 14(54), 2008

    Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun
    22   Köy Enstitülerinin Günümüz Eğitim Anlayışıyla Karşılaştırılması, Yeniden İmece, 18(1), 2008

    Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun
    23   Complexity of Integrating Computer Technologies into Education in Turkey, EDUCATIONAL TECHNOLOGY & SOCIETY, 19(1), 2006

    Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun
    24   Turkish school principals? earthquake experiences and reactions, International Journal of Educational Management, 19(4), 2005

    Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun
    25   İlköğretim 3., 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Standart Sözel Problemlerde İşlem Seçimleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(2004), 2004

    Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Tuba ?Skendero?Lu, Sinan Olkun
    26   Eğitim Yönetimi ve Değerler, Değerler Eğitimi Dergisi, 1(1), 2003

    Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun
    1  Okul Yöneticilerinin Anma Törenleri ve Milli Törenlerin Kutlanmasına Yönelik Görüşleri Üzerine Nitel Bir Durum Çalışması, EDUCongress2023, 20.09.2023

    Ayşe Bucak, Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun
    2  Öğrencilerin, Okul Yöneticilerinin İletişimine İlişkin Beklentileri, EDUCongress2023, 20.09.2023

    Aynur Taşçıgil, Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun
    3  Okul Yöneticilerinin Okul Temelli Mesleki Gelişim Modeli'ne İlişkin Görüşleri, 14. Uluslararası Eğitimde Yeni Yönelimler Kongresi, 02.09.2023

    Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Araş.Gör. İlayda Köklücan
    4  Öğrencilerin Okula Aidiyetleri Hakkında Öğretmenler Ne düşünüyor?, 10. International Eurasian Educational Research Congress, 08.06.2023

    Dr. Öğr. Üyesi Hatice Turan Bora, Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun
    5  Modern School Leaders: Who are they? (A comparative study on the selection and training of school principals in Turkey and Kazakhstan), 16. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 28.04.2023

    Gulsaule Kairat, Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun
    6   Yöneticilerin Görüşlerine Göre Öğretmenlerin Yöneticiliğe Geçişte Taşıması Veya Taşımaması Gereken Özellikler, 16. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 28.04.2023

    Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun
    7  Mesleki ve Teknik Liselerde Çalışan Kültür Dersi Öğretmenlerinin Yaşadıkları Sorunlar ve Bu Sorunlara Çözüm Önerileri, 16. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 28.04.2023

    Selma Uzuner, Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun
    8  Kültür Tanımlarının İncelenmesi, 16. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 28.04.2023

    Araş.Gör. Gediz Bayazıt, Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun
    9  Eğitim Konusunda Yazılmış Veri Toplama Aracı Olarak Nitel Anket Kullanılan#13;Yayınların Bibliyometrik Analizi, 16. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 28.04.2023

    Dr. Öğr. Üyesi Hatice Turan Bora, Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun
    10  Üniversite Öğrencilerinin Not Beklentileri ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin#13;İncelenmesi, 16. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 28.04.2023

    Dr. Öğr. Üyesi Hatice Turan Bora, Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Öğr.Gör. Dr. Esra Kınay Çiçek
    11  Kriz Yönetimi Eğitim Programının İçeriği ve Öğretimi Nasıl Olmalıdır?, 15. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 05.11.2021

    Mustafa Bulut, Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun
    12  ÖĞRENCİLERİN OKULA AİDİYETLERİ NASIL SAĞLANABİLİR, 15'nci Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 05.11.2021

    Dr. Öğr. Üyesi Hatice Turan Bora, Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun
    13  Eğitimcilerin Görüşlerine Göre Adil ve Tarafsız Denetim, 13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 10.05.2018

    Metin Etçi, Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun
    14  Polatlı Okul Yöneticilerinin Öğretimsel Liderliğe Dair Görüşleri, 13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 10.05.2018

    Gamze Nur, Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun
    15  Okul Müdürlerinin Yönetsel Davranışları, 12. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 11.05.2017

    Prof. Dr. Servet Özdemir, Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun
    16  Milli Eğitim Kararlarının Tebliğler Dergisi Üzerinden Analizi, 7. Eğitim Yönetimi Kongresi, 24.05.2012

    Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun
    17  Factors affecting students’ attidude towards Math: ABC theory and its reflection on practice, WCES, 04.02.2010

    Çiğdem Yılmaz, Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Sinan Olkun
    18  Identifying Preschool Teachers’ Viewpoints on Peer Bullying, WCES, 04.02.2010

    G.Şule Tepebaş, Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun

    Yazarlık Bilgileri

    1  Liderlik ve Doğa Eğitimi, İlk Baskı, Gazi Yayınevi, 2018

    Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Müberra Atalay Çelebi
    2  Türkiye nin Bir Gerçeği Olarak Deprem Depremi Yaşayan Okul Müdürlerinin Yaşantıları ve Depreme İlişkin Öneriler, İlk Baskı, Nobel, 2011

    Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun
    3  Örgüt Sağlığı, İlk Baskı, Nobel, 2001

    Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun

    Editör Bilgileri

    4  Nitel Veri Analizi, Güncellenmiş Yeni Baskı, PEGEM AKADEMİ, 2023

    Prof. Dr. Ali Ersoy, Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun

    Kitap Bölümü Bilgileri

    5  Online Education Directors’ Perceptions of Leadership, Management and Administrative Roles, In:Global Perspectives on the Internationalization in Higher Education, 300-314, 2023

    Tristan Johnson, Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun
    6  Atatürk’ün Eğitime İlişkin Görüşleri ve Geleceğe Bakış, In:100. Yılında Cumhuriyet’e ve Atatürk’e Armağan-Atatürk ve Cumhuriyet Tarihi Yazıları, 179-191, 2023

    Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun
    aaa
    1 ÖSYM ARGE OLAĞANDIŞILIK PROJESİ, Eğitim, Araştırmacı, 01.04.2023

    Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Ezgi Yılmaz, Onur Toka, Leyla Bakacak Karabenli, Güler Karaman
    2 Türkiye'de Kaliteli Çıraklık ve Mesleki Eğitim Yoluyla Suriyeli ve Ev Sahibi Toplulukların İstihdama Erişiminin Kolaylaştırılması VET+JOB, Danışmanlık, Araştırmacı, 29.07.2021

    Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Prof. Dr. Figen Çok, Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz
    Okul yöneticilerinin etik liderlik davranışları ile etik iklim arasındaki ilişkinin öğretmen algılarına göre incelenmesi
    Yüksek Lisans
    2022
    İlkokul müdürlerinin iş motivasyonları
    Yüksek Lisans
    2022
    İlkokul yöneticilerinin çatışma yönetimi stratejilerinin uyguladıkları liderlik stilleri ile ilişkisi
    Yüksek Lisans
    2021
    Öğretmen algılarına göre okul müdürlerinin liderlik stilleri ile örgütsel sinerji arasındaki ilişki
    Yüksek Lisans
    2021
    Mali eğitim sisteminde temel ve orta öğretimde denetim süreci
    Yüksek Lisans
    2020
    Lise okul yöneticilerinin değişime yönelik eğilimleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi: Keçiören ilçesi örneği
    Yüksek Lisans
    2019
    Eğitim ve bilim iş kolu sendika yöneticilerinin değişim eğilimleri
    Yüksek Lisans
    2018
    Okul yöneticilerinin öğretimsel ve yönetimsel liderlik davranışları: Polatlı örneği
    Yüksek Lisans
    2018
    Kadın maarif müfettişlerinin yaşadıkları sorunlar
    Yüksek Lisans
    2016
    Eğitimcilerin yıldırma yaşantıları üzerine nitel bir araştırma
    Yüksek Lisans
    2016
    EĞİTİM SOSYOLOJİSİ
    EĞİTİMDE AHLÂK VE ETİK
    EĞİTİMDE LİDERLİK KURAMLARI
    EĞİTİME GİRİŞ
    NİTEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
    NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
    OKUL YÖNETİMİ
    ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I
    ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ
    SINIF YÖNETİMİ
    TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ
    YÖNETİMDE KARAR VE PROBLEM ÇÖZME