Yükleniyor
image

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı Turkce
ogbulbul[at]baskent.edu.tr
0312 246 66 66 2233

  • Doktora, (2016), Gazi Üniversitesi, Özel Eğitim

  • Yüksek Lisans, (2008), Gazi Üniversitesi, Özel Eğitim

  • Lisans, (2004), Gazi Üniversitesi, Özel Eğitim

  • • Zihin Engelliler Eğitimi
    Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
    1  Zihinsel yetersizlikten etkilenmiş bir öğrenciye ikna edici metin yazma stratejisi öğretiminin etkililiği, Trakya Eğitim Dergisi, 12(3), 2022

    Dr. Öğr. Üyesi Özgül Güler Bülbül
    2  Effectiveness of Teaching Story-Writing Strategy to Students with Intellectual Disabilities and Their Non-Disabled Peers, JOURNAL OF INTELLECTUAL & DEVELOPMENTAL DISABILITY, 46(3), 2021

    Dr. Öğr. Üyesi Özgül Güler Bülbül
    3   Türkçe İlköğretim Kitaplarında Engel ve Engellilik: Bir Doküman Analizi Örneği, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(2), 2011

    Dr. Öğr. Üyesi Özgül Güler Bülbül
    4   Using The Brief Experimental Analysis to Determine The Effective Reading Comprehension Strategy in Story Comprehension of Students With Mental Retardation, International Online Journal of Educational Sciences (IOJES), 2(3), 2010

    Dr. Öğr. Üyesi Özgül Güler Bülbül
    1  Akademik Desteğe Yönelik Üniversite Öğrencilerinin Beklentileri: Bir Fakülte Gelişim Programı Önerisi, International Education Congress 2023 (EDUCONGRESS-2023), 20.09.2023

    Dr. Öğr. Üyesi Özgül Güler Bülbül, Araş.Gör. Sıla Acun, Prof. Dr. Filiz Kalelioğlu
    2  Yazılı İfade Öğretiminde Kanıt Temelli Bir Uygulama Modeli: Kendini Düzenleme Stratejilerini Geliştirme, II. International Symposium on Business, Economics and Education, 07.04.2021

    Dr. Öğr. Üyesi Özgül Güler Bülbül
    3  Okul Öncesi ve İlkokul Ders kitaplarında Engel ve Engellilik, 30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 16.10.2020

    Dr. Öğr. Üyesi Özgül Güler Bülbül
    4  Öğretmen Adaylarının Ölçüt Bağımlı Ölçü Aracı Uygulama Performanslarının Betimlenmesi, 22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon., 11.10.2020

    Dr. Öğr. Üyesi Özgül Güler Bülbül
    5  Okuduğunu Anlama ve Okuma Akıcılığının Geliştirilmesi: Zihinsel Engelli Bir Öğrenci ile Vaka Çalışması, 26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 05.10.2016

    Dr. Öğr. Üyesi Özgül Güler Bülbül
    6  Zihinsel Engelli Öğrenciler için Bir Öykü Yazma Stratejisi: Seç+Düzenle+Yaz ve Oku-Düzelt+Paylaş-Gözden Geçir, 26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 05.10.2016

    Dr. Öğr. Üyesi Özgül Güler Bülbül
    7  Effectiveness of Pick+Organize+Write and Read-Edit+Share+Revise Strategy on Story Writing of Children with Intellectual Disability and Their Peers Underperforming in Writing, World Congress on Special Needs Education, 16.08.2016

    Dr. Öğr. Üyesi Özgül Güler Bülbül
    8  Seç+Düzenle+Yaz ve Oku-Düzelt+Paylaş-Düzelt Yazılı İfade Öğretim Stratejisinin Öğrencilerin Öykü Yazma Öz Yeterlilik Algılarına Etkisi, 3.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 31.05.2016

    Dr. Öğr. Üyesi Özgül Güler Bülbül
    9  Analyzing Pick+Organize+Write and Read-Edit+Share-Revise Writing Instruction Strategy from the Viewpoint of Students, 5th Cyprus International Conference on Educational Research, 31.03.2016

    Dr. Öğr. Üyesi Özgül Güler Bülbül
    10  Çocukların Medyayla İlişkilerinin Özellikleri Üzerine: Geleneksel Medyadan Yeni Medyaya, III. Uluslararası Eleştirel Eğitim Konferansı, 15.05.2013

    Dr. Öğr. Üyesi Özgül Güler Bülbül
    11  Zihinsel Engelliler Öğretmenliği Öğretmen Adaylarına Dönük Danışmanlık Uygulamaları: Hayat Bilgisi Dersinin Planlanması ve Uygulanması Örneği, Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, 13.04.2013

    Dr. Öğr. Üyesi Özgül Güler Bülbül
    12  Zihinsel Engelliler Sınıf Öğretmeni Yetiştirmede Gazi Öğretmenlik Uygulaması Modelinin Öğretmen Adaylarının Öğretim Becerilerine Etkisinin Belirlenmesi, 22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon., 11.10.2012

    Dr. Öğr. Üyesi Özgül Güler Bülbül
    13  Öykü Yazma Özyeterlik Ölçeğinin Geliştirilmesi, V. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, 05.07.2012

    Dr. Öğr. Üyesi Özgül Güler Bülbül
    14  Öğretmen yetiştirme, Ders Kitaplarındaki Metinleri Yapılandırma ve Şematik Düzenleyici Oluşturma Stratejilerinin Zihinsel Engellilerin Eğitimi Anabilim Dalı Öğrencilerine Öğretimi, 20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 21.10.2010

    Dr. Öğr. Üyesi Özgül Güler Bülbül
    15  Öğretmen yetiştirme, Zihinsel Engelliler Sınıf Öğretmeni Yetiştirmede Gazi Öğretmenlik Uygulaması Modelinin Etkililiği (Öğretmen Adaylarına Ölçüt Bağımlı Ölçü Aracı Uygulama Becerilerinin Kazandırılmasına Yönelik Deneysel Bir Çalışma), 20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 21.10.2010

    Rüya Özmen, Dr. Öğr. Üyesi Özgül Güler Bülbül
    16  Kısa Deneysel Analizle Zihinsel Engelli Öğrencilerde Etkili Okuduğunu Anlama Öğretim Tekniğinin Belirlenmesi., 18. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 13.11.2008

    Dr. Öğr. Üyesi Özgül Güler Bülbül
    17  Zihinsel Engelli Öğrencilerin Okuduğunu Anlama Becerisinde Okuma Öncesi Sırası ve Sonrasında Uygulanan Okuduğunu Anlama Tekniklerinin Etkililiklerinin Karşılaştırılması, Uluslararası Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu, 27.03.2008

    Dr. Öğr. Üyesi Özgül Güler Bülbül
    18  Kümülatif Olarak Hazırlanmış Resimli Kitabın Doğal Dille ve Kümülatif Tekrarlara Yer Vererek Sunumunun Otistik Öğrencilerin Sözel Bilgileri Öğrenmelerindeki Etkililiği, 17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 15.11.2007

    Dr. Öğr. Üyesi Özgül Güler Bülbül

    Kitap Bölümü Bilgileri

    1  Anlatım, In:Okuma Güçlüklerine Erken Müdahale, 149-167, 2023

    Dr. Öğr. Üyesi Özgül Güler Bülbül
    2  Zihinsel Engelli Öğrencilerin Okuma Akıcılığını Geliştirmede Hata Düzeltme, Tekrarlı Okuma ve Geri Bildirim Verme Tekniklerinin Birlikte Kullanımının Etkililiği, In:Türkçenin Eğitimi-Öğretiminde Kuramsal ve Uygulamalı Araştırmalar, 87-99, 2011

    Dr. Öğr. Üyesi Özgül Güler Bülbül
    aaa
    1 Ortaokulda Eğitim Gören Çocukların Geleneksel ve Yeni Medya ile Olan İlişkileri ve İlişkilerinin Doğasının Karşılaştırılması (MEDYAK), Ar-Ge, Araştırmacı, 23.04.2013

    Doç. Dr. Tuğba Asrak Hasdemir, Dr. Öğr. Üyesi Özgül Güler Bülbül
    2 Zihinsel Yetersizlikten Etkilenmiş Öğrencilerin Öykü Yazma Becerilerinde "Seç+Düzenle+Yaz ve Oku-Düzelt+Paylaş-Düzelt" Stratejisinin Etkililiği , Eğitim, Araştırmacı, 18.04.2011

    Dr. Öğr. Üyesi Özgül Güler Bülbül
    3 Vocational Education of Teachers Working With Handicapped Children , Ar-Ge, Araştırmacı, 04.04.2011

    Dr. Öğr. Üyesi Ersin Ufuk Timuçin, Dr. Öğr. Üyesi Özgül Güler Bülbül
    1 Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, Hakem, 2023
    2 Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, Hakem, 2018
    DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
    ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ
    ÖĞRENME GÜÇLÜKLERİ
    ÖZEL EĞİTİM
    ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA
    ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA
    Erken Okuryazarlık Testi (EROT) Uygulayıcı Sertifikası
    Sertifika
    2022
    Hızlı İsimlendirme Testi (HİT) Uygulayıcı Sertifikası
    Sertifika
    2022
    Okuma Yazma Değerlendirme Bataryası (OYAB) Uygulayıcı Sertifikası
    Sertifika
    2022
    Çalışma Belleği Ölçeği Uygulayıcı Sertifikası
    Sertifika
    2022
    Türk İşaret Dili
    Sertifika
    2018